Kiss Simonfi Erzsébet, Sugár Timea, Jimon Claudia, Vincze Emese Boglárka, Márton Szilvia, Keresztes Krisztina,
Rápolti-Szálenkó Márk, Dósa Ágnes, Péter Abigail-Boglárka, Tamás Orsolya, Bíró Brigitta, Tóth Imola,
Tempfli Zsófia, Sánta Miriám Gabriella, Bede Emőke, Bálint Aliz-Kamilla, Tamás István, Fekete Ágota,
Máthé Nóra, Bereczki Szende, Codău Annamária, Józsa István
“ALAPFORMÁK & ALAPSZÍNEK MOZGÁSA A TÉRBEN”
Köszöntjük a 75 éves Ingo Glasst
Ingo Glass szobrász a kolozsvári Babeș–Bolyai Tudományegyetem diákjaival beszélget
Ingo Glass Temesváron született 1941-ben, képzőművészetit, szobrászatot végzett Kolozsváron,. 1979 –ban Németországhba települt át. Monumentális fémszobtai a világ nagyvárosainek terein találhatók. Látványos térkonstrukciói, kisplasztikája a BAUHAUS művészi, építészeti gondolkodását folytatják és újítják meg. |
Sugár Tímea:
--Hogyan írná le a munkáját három szóban annak, aki az Ön művészetét most szeretné megismerni?
--ALAPFORMÁK & ALAPSZÍNEK MOZGÁSA A TÉRBEN.
Jimon Claudia:
--Mit hozna ki egy zöld téglalapból?
--Ha egy Picasso volnék, talán az ön arcát.
Vincze Emese–Boglárka:
--Milyen anyagokat használ Ön a szobrai elkészítéséhez?
--Ezek nem szobrok, hanem TÉRKONSTRUKCIÓK.
--Piros, sárga, kék, miért választotta Ön ezt a három színt?
--KÉREM MÉG EGYSZER A KÖNYVEIMET ÁTOLVASNI. TÖBBSZÖR LEÍRTAM, MINDEN SZÍNEK ALAPJAIT KERESEM.
Keresztes Krisztina:
--Releváns, hogy a három szín Románia zászlajának színeit képviseli? Ha igen, gondolhatjuk azt, hogy az Ön első művét az országunk ihlette?
--VÉLETLEN AZ EGYBEESÉS ROMÁNIA ZÁSZLAJÁNAK SZÍNEIVEL! Gratulálok a designernek!
Tamás Orsolya:
--Miért használ Ön mindig harsány színeket?
--MINDENIK ALAPSZÍNNEK VAN EGY MÁSIK VÁLTOZATA. KÉREM, A KÖNYVEIMET ÖNÁLLÓAN ÁTOLVASNI ÉS MEGTALÁLNI A VÁLASZT !!!
--Miért használ mindig geometriai alakzatokat?
--KÉRDEM ÖNT: VAN MÁS ALAPFORMA ?
--Az Ön kettős identitása (német–magyar) tükröződik műveiben?
--IGEN, MONDOM ÉN AZ EURÓPAI IDENTITÁSOMRA !!!
--Mit alktott , mióta Magyarországon él? Az új környezet befolyásolta a munkáját?
--AZ ÉN FELFEDEZÉSEM SZERINT BUDAPEST EURÓPA EGYIK LEGSZEBB DUNA-MENTI VÁROSA. MINDENIK TÉRSZOBROM A DUNA MENTÉN KÉSZÜLT, ÉS BELETARTOZIK AZ ÉN DUNAPROJEKTEMBE. A DUNA SZÁMOMRA EURÓPA LEGSZEBB FOLYÓJA, ÖSSZEKAPCSOLJA KELETET ÉS NYUGATOT!!!
Tóth Imola:
--Mit jelent Önnek a művészet? Mit szeretne Ön a műveivel közölni?
--Válasz: a könyveimet újra és újra átolvasni.
“Das Erbe Abrahams” (Ábrahám öröksége) című szobrommal a három ábrahámi vallást a hit erejével és világosságában szeretném EGGYÉ hívni és összekötni.
Ábrahám öröksége. (Józsa István fordítása)
Sánta Miriám-Gabriella:
--Mai szemszögből nézve, melyek az avantgárd nézetei?
--MINDEN ÉVTIZED ÚJ LÉPÉST JELENT A JÖVŐ FELE, AMI KIS IDŐ MÚLVA MÁR A MÚLTAT JELENTI. MINDKETTŐ JEGYÉBEN AKÁR AZ ALFA ÉS OMEGA ESETÉBEN VAN EGY KEZDET ÉS EGY MÚLT! A FILOZÓFUS SZÁMÁRA AZ ALFA ÉS OMEGA AZ AVANTGÁRDHOZ TARTOZIK!
Máthé Nóra:
--Az ön szobrai megtörnek nyitott tereket és újat határoznak meg. Honnan inspirálódik Ön? Önt az üres helyek kitöltése inspirálja, vagy egyébről szól?
--KÖSZÖNÖM, szép és intelligens kérdés. Én az üres helyeket nem kitöltésre keresem, hanem, hogy a szemlélő a TÉRSZOBRÁSZATOMMAL azonosulni tudjon, és keresgéljen mintha egy székesegyházban lenne.
Codău Annamária:
--Hogyan látja Ön a szobrászat jövőjét? Például, ha a technika vívmányaira gondolunk, mint a 3D nyomtató?
--JÓ és INTERKATÍV…Mert egy intelligens művész a technika legújabb vívmányait be tudja építeni a saját művészi eszközeibe. Például Nicolas Schöffer munkássága a fénydinamikus oszlopaival.
Dósa Ágnes és Józsa István fordítása